Diana Bobar: „Îmi place să adaug un accent kinky oricarei ţinute”

De Iulia Dumitrescu, Andra Şania

Am intrat întâmplător pe blogul Dianei Bobar acum un an. Mi-au plăcut enorm rochiile ei diafane, accesoriile fanteziste şi ambiţia inegalabilă.

diana bobar 5La doar 22 de ani, a evoluat de la o maşină de cusut împrumutată la propriul brand. Deşi ocupată cu mutarea atelierului într-un spaţiu mai mare şi cu fabricarea continuă a rochiilor, a răspuns repede şi prompt.

Născută în Timişoara,ea are numeroase colaborări în Bucureşti. Doar e fata ce poate să transforme orice bărbat într-un paparazzo!

Ce te-a determinat să îţi deschizi blogul şi care a fost evoluţia acestuia în timp?

Am făcut blogul iniţial pentru că îmi plăcea ideea de jurnal online, apoi pentru că era un mod amuzant de comunicare cu prieteni; părinţii mei îl citeau să vadă ce mai fac, dacă sunt bine. Cred că s-a dezvoltat datorită faptului că oamenii sunt interesaţi de viaţa altor oameni, iar eu deveneam tot mai interesată de modă. Iniţial mă gândeam la munca de stilist, organizând şedinţe foto cu ţinute de la magazine second hand, după care am început să modific singură hainele vechi ale mamei, ca mai apoi să încep să produc singură rochii.

Cum ai luat decizia de a scrie în engleză?

E simplu: am vrut să am trafic mai mare, cititori mai mulţi şi eram convinsă că odată ce scriam pe engleză voi putea să ajung citită de mai multă lume, din toate colţurile lumii. Apoi mă gândeam că nu strică să exersez zilnic limba engleză.

Cum au fost începuturile carierei tale de designer?

Am început modificând hainele vechi ale mamei şi transformând cămăşile tatălui meu în topuri şi bluze. Apoi am hotărât să fac o colecţie organizată şi compactă de rochii ce le-aş purta eu, oricând. Am cusut şi croit singură toate piesele din prima mea colecţie, pe calorifer, pentru că nu aveam o masă potrivită ca înălţime şi la o maşină veche de cusut împrumutată. Încă nu îmi dau seama cum am reuşit să evit scandalul cu vecinii.

Cât de mult ai evoluat de la începuturile carierei tale?

Evoluţia mea există şi se vede prin cât de mult s-a dezvoltat blogul, în site, cu galerie şi multe secţiuni, e demonstrată şi prin multă muncă pe care o depun zilnic. Pozele cu rochiile pe care le fac le postez săptămânal pe net, după care iau alte comenzi etc. Iar în câteva săptămâni urmează să mă mut cu atelierul de acasă într-un spaţiu de trei camere şi două angajate care să mă ajute să fac faţă la muncă. În concluzie, cred că evoluţia e destul de evidentă.
diana bobar 1

Pe ce te axezi când creezi?

Când gândesc o colecţie nouă mă gândesc în primul rând la continuitate cromatică: dacă un sezon am folosit culori neutre, următorul voi folosi culori tari, apoi închise şi tot aşa. Nu vreau să repet, vreau să încerc tot timpul ceva nou. Ca stil trebuie ca tot ceea ce fac să aibă o sensibilitate evidentă, să pună în evidenţă corpul unei femei, să trezească în posibila clientă dorinţa de a avea acel produs.

De unde te inspiri şi cât timp îţi ia să concretizezi ideile?

La colecţiile noi lucrez la diverse comenzi şi nu pot să spun concret cât durează. Când termin o colecţie încep imediat munca la urmatoarea, chiar dacă durează cam două, trei luni până e gata. Încerc totuşi să scot colecţiile în ritmul de muncă al designerilor mari, adică: primăvară/vară, toamnă/iarnă, de vacanţă şi una de toamnă” pre-fall”, iar inspiraţia vine pe loc, în depozitul de materiale. Dacă văd un material care să îmi placă deja îmi imaginez genul de rochie pe care aş face-o din el, îl iau şi mai apoi dezvolt ideea din mers. E mai mult un proces continuu şi mă bazez foarte mult pe instinct.

Cu cine ai avut colaborări şi în ce circumstanţe ţi-au propus să creezi pentru ei?

Până acum am colaborat cu fetele de la trupa Mandinga, Inna, Marijuana, deobicei se întâmplă prin stiliştii lor, cu Dana(Marijuana) am participat la mai multe târguri şi ne ştim bine deja.

Ce impact au creaţiile tale în randul tinerilor?

Foarte multe fete le apreciază tocmai pentru că au diferite efecte sau detalii deosebite, ori fronseuri, flori, trandafiri din material făcuşi cu mâna, ori detalii pictate sau sprayate cu spray acrilic în degrade. Altele au aplicaţii de broderii sau dantelă cusută cu mâna, pun şi accente de cristale Swarovski acolo unde simt că e nevoie.

Am văzut imaginea ta din ce în ce mai des in reviste sau la televizor. Cum ai ajuns să colaborezi cu ei şi mai ales cum ai descoperit cheia succesului?

Nu pot să spun că am făcut ceva anume, nu cred că am descoperit cheia succesului. Eu pur şi simplu muncesc zilnic, foarte mult, nu refuz nici o comandă, nici un interviu, nici o colaborare, fac ce îmi place şi sunt deschisă la orice. Majoritatea colaboratorilor mă contactează ei pe mine, iar eu fac compromisuri când acestea sunt necesare.

diana bobar 3

Cine îţi face bijuteriile pentru colecţii?

Bijuteriile pentru colecţii le face Florina Erimescu pentru brandul Josephine. Cu ea am o colaborare constantă foarte bună, ne înţelegem foarte bine şi chiar o să fim partenere de muncă şi în continuare, o să împărţim atelierul, astfel că fetele care vin să îşi facă rochii “Diana Bobar” pot comanda şi coliere, cercei, brăţări personalizate marca Josephine.

Când şi unde ai avut prima prezentare şi cum te-ai simţit?

Prima prezentare a fost la Bucureşti cu ocazia deschiderii cafenelei Ramayana şi a fost destul de haotică. Eram singură în spatele scenei şi cu greu am făcut faţă ritmului alert de îmbrăcat şi dezbrăcat de manechinele. Dar a fost bine, sunt sigură că prezentarea ce va avea loc într-o luna o să fie mult mai organizată şi sper să pot să fiu şi eu spectator.

Descrie-ne colecţia actuală.

Colecţia la care lucrez acum e de resort 2010, deci pentru vacanţa de anul viitor. Sunt rochii în culori aprinse, nuanţe de turcoaz, siclam, verde smarald. Materialele sunt toate naturale, bumbacuri satinate şi mătase naturală, voaluri fluide şi inuri decolorate. Prezentarea o să aibă loc pe 15 august la Valiug, pe pontoanele lacului de acumulare.

De unde îţi cumperi hainele şi care este stilul tău?

Cam de doi ani de zile, de când am început să fac haine, nu prea mai îmi cumpăr. Nu mă mai atrage nimic în magazine, mai ales când ştiu că pot să îmi fac absolut orice vreau. Iar stilul cred că e undeva între minimalist şi gotic -all black- cu accente şi aplicaţii metalice de tot felul. Îmi place să adaug un accent kinky oricarei ţinute.

Ce rol au banii în vestimentaţie?

Evident că au un rol important şi banii, pentru că materialele nu sunt ieftine, cu cât mai bune şi preţioase, cu atât mai scumpe sunt. E o investiţie constantă în materiale, manoperă/muncă de producţie, etichete, umeraşe, standere, plase de hârtie şi cutii personalizate, cataloage, prezentări: modele, machiaj, păr etc. Fără bani nu prea poţi să faci nimic, cu cât mai mulţi ai cu atât mai repede poţi să te dezvolţi. În orice afacere e aşa şi moda este o afacere.

Consideri că Diana Bobar a devenit un brand? Şi dacă da, cum ţi-a afectat asta munca?

Toată munca mea merge în direcţia transformării numelui în brand. Ştiu unde vreau să ajung şi ştiu ce înseamnă. Abia aştept să am magazin Diana Bobar şi să vă invit la magazin, să am unul sau mai multe parfumuri, una sau mai multe cărti, colecţii de bărbaţi şi de copii, lenjerie intimă care să meargă cu rochiile pe care le fac. Încă nu este chiar un brand complet de lifestyle, dar ştiu unde vreau să ajung.

Ce designeri admiri şi de ce?

Îmi place foarte mult Riccardo Tisci pentru Givenchy, îmi place tot ceea ce face. E genial tocmai datorită influenţei gotice/hardcore pe care o au colecţiile sale, care contrastează cu look-ul feminin al multor rochii. Tocmai acel joc îmi place şi mie la nivel de stil personal.

De unde vine moda difanelor tutu-uri şi cum pot fi ele tratate în crearea unui look?

Cred că au apărut de la fustele de balet şi acum sunt foarte în tendinţe. Eu deja am obosit să tot fac fuste tutu. Nu e chiar un proces simplu cred că fiecare poate să poarte un tutu cum vrea, tocmai nota personală a fiecărei cliente îi dă fustei şi ţinutei personalitate.

Ce alte hobby-uri ai in afară de design?

Îmi place fotografia de modă şi pictez în continuare. Dacă acum doi ani pictura era principala mea activitate şi moda un hobby, acum sunt exact invers.

Care consideri că este cel mai practic sfat în materie de modă?

Cred că cel mai important e să nu te iei tot timpul prea în serios. Pentru mine, atât meseria de designer cât şi moda în general trebuie să fie amuzantă, distractivă şi deloc plictisitoare. Trebuie să ştii să te bucuri de orice şi să faci compomisurile necesare ca să ajungi exact acolo unde vrei, chiar mai departe.

Lasă un răspuns

