Cabral Online

De Florentina Deca şi Alexandra Şerban

cabralÎn încercarea de a afla cine este omul din spatele camerelor de filmat şi al blogului am decis să îl intervievăm pe Cabral Ibacka. Importanţa blogului său, traficul, relaţia cu mass-media, dar şi omul obişnuit din spatele tuturor discuţiilor şi a dezbaterilor ne arată un “uman” dezinvolt şi doritor de a-i ajuta pe cei din jurul lui.

Cabral este exact tipologia omului pe care o căutam. Din nefericire, lipsa timpului nu i-a permis să ne ofere un interviu real, însă s-a arăta disponibil în a ne ajuta şi în a ne oferi răspunsuri prin mail.

Ce te-a determinat să îţi deschizi un blog?

La mine a fost simplu, şi acest simplu se bifurcă la fel de simplu:

a) nevoia de comunicare. Idei sunt multe, puncte de vedere, opinii. Însă, dacă munceşti cât o fac eu, dacă nu ai timp liber, ideile respective îţi vor stărui în cap, nu vei şti dacă ai dreptate sau nu, dacă poţi îmbunătăţi ceva.

b) dorinţa de a ajuta. Prin blog am reuşit să pun în contact oamenii care aveau nevoie de ajutor cu cei care erau şi sunt dispuşi să ajute.

Ce înseamnă acest blog pentru tine?

Ştii, eu am crescut de mic într-un mediu în care dezbaterile erau la ordinea zilei. Orice subiect, orice temă, orice motiv era dezbătut şi întors pe toate părţile. Aşa cred că se nasc nişte concluzii sănătoase.

Şi aşa ajungi, în momentul în care-ţi formezi o comunitate, să poţi dezbate orice subiect într-un mod atât de civilizat şi de elegant încât, până la urmă chiar şi pe net, poţi ajunge la o concluzie. Ce înseamnă blogul? Nimic. O adresă, un DNS, un hosting… până la urmă nimic.

Ceea ce are valoare este comunitatea strânsă în jurul acestor detalii tehnice. Şi atunci toate astea înseamnă enorm.

Credeai că o să ai un trafic atât de mare, atât de multe comentarii şi să construieşti eventuale prietenii?

Heh, ştii… eu sunt ăla negru de la teve. Da, ştiam că voi avea trafic. Mare, dacă nu… foarte mare.

Întrebarea era: ce fel de trafic? Îi am colegi pe unii dintre cei mai cunoscuţi oameni din showbiz-ul românesc. Era foarte uşor să postez trei ştiri pe zi cu informaţii despre ei şi rupeam .ro-ul în două. Şi nici nu era mare efort. Dar n-am deschis blogul pentru trafic, şi atunci asta era tehnica foarte cunoscută sub numele de „cum să-ţi fur căciula singur”.

Deci… nu, privind problema astfel nu mă aşteptam la traficul asta, mai ales că aveam de luptat şi cu o chestie foarte palpabilă pentru mine: apare la teve, deci e fiţos, prost şi penibil. Nu contează cum, nu contează cine, dacă apare la teveu e de… toată jena.

Blognovela a avut un real succes în rândul cititorilor. Cât timp ţi-a luat să îţi convingi prietenii (Nelu şi Cătălin) să te lase să le publici poveştile?

Ha! Nici nu i-am convins… am publicat primele părţi şi apoi… a trebuit să-i conving să nu mă renege. Bine, nici acum nu sunt prea pe roze cu Cătălin dar (sper) o să-i treacă.

Mass-media a afectat într-un fel relaţia ta cu cei din jur?

Da, clar! Dacă te uiţi prin ziare, toţi cei din şoubiz sunt proşti, obsedaţi după faimă, fiţoşi şi egocentrişti. Atunci, la ce să se aştepte omul când îmi e pe blog?!

Majoritatea oamenilor te  cunosc de la TV (de ceva timp de pe blog). Împărtăşeşte-le primele trei lucruri care îţi trec acum prin minte pe care crezi nu le ştiu despre tine.

Dacă nu sunt deja cunoscute… atunci nu sunt „de cunoscut”. M-am scos?

Ţi-a rămas vreun vis din copilărie neexploatat? L-ai schimba cu actuala ta meserie?

Da, şofer de ambulanţă. Nu l-aş schimba căci am rate de plătit la bancă. Da’ nici gându’ nu mă lasă…

Cum reuşeşti să-ţi împarţi timpul între a fi tată,om al televiziunii şi blogger?

Greu. Dar nu se pune problema aşa. La muncă mă duc cu drag, când trebuie. În rest… stau cu fiică-mea. Blogging-ul nu necesită timp dedicat în special, doar dorinţă.

Fetiţa ta a trecut de perioada marilor descoperiri, perioada „de ce”?

N-a fost niciodată. Pentru că încep să-i explic de fiecare dată înainte să întrebe ea „de ce?”.

One response to “Cabral Online

  1. interesant faptukl ca este interesant Cabral in interviu. are un blog putin peste medie, nu se face remarcat prin el, dar in articolul asta ati surrpins niste lucruri pe care nu le zice pe blog niciodata. interesant deci…

Lasă un răspuns

