Radio Purple – radioul comunităţii gay din România

De Aura Sandu

andrei-purpleRadio Purple este postul comunităţii gay din România. A început să emită pe 1 octombrie 2008.

Radio Purple tratează subiecte diverse şi delicate cu eleganţă şi bun simţ ,dar fără inhibiţii şi interdicţii.

Spune-ne cine eşti? Câţi ani ai?

Sunt Andrei, am 23 ani , în timpul săptămânii lucrez la Unicredit Leasing iar în weekend am o emisiune la Radio Purple, un radio care a derivat din Clubul Purple. Acum e un concept Purple.

Cum e viaţa la 23 de ani?

Viaţa la 23 de ani? Am ales să fie încărcată. Cam toate zilele săptămânii sunt ocupate. În weekend mai lucrez şi în clubul Purple, sunt barman.

De ce radio Purple? De ce culoarea purpurie?

Pentru că e un radio care se adresează minorităţilor sexuale. Deşi sunt „straight”, lucrez la acest radio pentru că sunt foarte implicat în lumea în care trăim.

Care este politica editorială a radioului?

Vrem să facem cunoscută vocea comunităţii gay şi să ridicăm într-un fel barierele între membrii acesteia şi oamenii „obişnuiţi”.

Cu ce se diferenţiază de alte radiouri?

Se diferenţiază datorită publicului ţintă, în principal, format din minorităţi sexuale.

Ce înseamnă pentru tine Radio Purple? Cum ai ajuns să lucrezi acolo?

Prin Clubul Purple. Când a fost înfiinţat, am fost printre primii care s-au oferit voluntar. Trebuie să specific că toată lumea care lucrează la radio Purple o face în regim de volutariat.

Dacă nu primesti niciun ban , de ce faci asta ?

Fac chestia asta în primul rând din pasiune pentru radio. În al doilea rând, contribui la obiectivul pe care mi l-am asumat – acela de a ridica barierele dintre categoria asta de oameni, cei aparţinând minorităţilor sexuale şi restul, majoritatea.

Aveţi un public numeros? Cum se reflectă asta în audienţă ?

Da, avem un public destul de numeros. La început nu am avut decât ascultători din acest segment, comunitatea gay şi lesbiene, dar uşor-uşor au început să ne asculte şi oamenii obişnuiţi.

Ce ne poţi spune despre Clubul Purple? Cine a fost iniţiatorul?

Clubul a fost iniţiat de Răzvan Constantinescu, care are o vastă experienţă în administrarea afacerilor. El se ocupă de club. Tot Răzvan este în spatele manisfestărilor artistice ale clubului, cum ar fi radioul şi revista online.

Clubul e vizitat de toate categoriile de oameni, nu doar de comunitatea gay. Ce m-a uimit pe mine când am avut primul contact cu oamenii din club este faptul că ei se simt atât de bine acolo. Eu, până să ajung să lucrez aici, nu mai văzusem un club în care majoritatea clienţilor să stea până la şase, şapte dimineaţa. Comunitatea gaz e formată din oameni foarte destepţi, sunt oameni complecşi şi chiar ai ceva de vorbit cu ei.

Ai mulţi prieteni gay?

Da,am mulţi prieteni în club. Jumătate din ei sunt din cei ce începuseră să se dea la mine, iar cealaltă jumătate am cunoscut-o doar din dorinţa de a socializa.

Cum reacţionezi la avansurile lor? Dacă îi refuzi, sunt agresivi?

Nu sunt agresivi, dacă îi refuzi frumos.

Ce fel de avansuri ţi se fac ? Vin la tine să te pipăie?

Eu am fost oarecum ferit de insistenţele lor, deoarece am fost mereu în spatele barului şi nu au avut cum să ajungă la mine.

– Organizaţi şi concerte în Club Purple?

– Da, se organizează multe concerte. Avem în fiecare weekend câte un eveniment. Sunt manifestări cât mai trăznite, nicio sărbătoare n-a scăpat de o petrecere pe cinste. Nici de Crăciun, dar nu în stilul vulgar. Am avut şi Gay Fest şi sunt mulţi travestiţi care vin în club. Sunt şi transexuali, însă ei nu ies în evidenţă atât de mult.

Cum vezi Radio Purple peste 5 ani ?

Nu peste 5 ani. Peste un an, maxim, sper să intrăm şi pe fm. Deocamdată nu emitem decât pe internet. Îl văd ca pe unul din radiourile de top din România în acest moment.

Pe aceeaşi temă: Lucian luptă pentru drepturile LGBT

4 responses to “Radio Purple – radioul comunităţii gay din România

  1. Super articol. Imi place foarte mult radio Purple , am fost si in club Purple.

  2. Clubul PURPLE a disparut si REGRET ENORM. Iar pe d-nul CONSTANTINECU l-am cunoscut si este un adevarat PROFESIONIST care prefera sa nu fie populist. Regret ca a disparut RADIO si CLUBUL.

  3. Cu siguranta domnul Constantinescu este un profesionist desavarsit … in minciuna, la fel, ca si partenerul lui…. Purple…un concept super fain, care din pacate a fost distrus de Razvan si Sorin, datorita modului in care stiu sa faca afaceri pe spinarea oamenilor care credeau ca le sunt prieteni

Lasă un răspuns

