Cavalerii Apocalipsei sunt doi porumbei cinici – Fredo şi Pid’jin

De Iulia Dămăroiu

_3131326 Dacă nu aţi luat încă la cunoştinţă, aflaţi acum: sfârşitul este aproape. Uitaţi orice aţi fi auzit despre încălzire globală, criză economică, meteoriţi sau orice alte fenomene devastatoare. N-aveaţi până acum nici cea mai vagă ideea cine era la mijloc. Apocalipsa, sau orice reprezenta ea pentru noi, nu este pusă în mişlcare decât de capriciile a doi porumbei malefici.

Cel puţin asta aflăm din webcomicul Fredo şi Pid’jin, un proiect lansat de doi tineri talentaţi, Eugen Erhan, designer la Brandient şi Tudor Muscalu, actualmente user experience designer la Adobe.

Băieţii au mărturisit că ideea le-a venit într-un parc, acum vreo 4-5 ani. „Cu mult timp în urmă, prin ’93, când eram colegi de generală, mai încercasem să facem o bandă desenată cu carioci and stuff – dar în clasa a 8-a eram prea ocupaţi să nu picăm admiterea la liceu că să mai învăţam şi cum se fac scenariile.”

Şi-au continuat ideea câteva luni mai târziu, când Tudor, pus sub presiune de vechiul său prieten, a elaborat în nu mai mult de cinci minute, personalităţile a două dintre cele mai îndrăgite personaje ale webcomicurilor româneşti. „Ne-am apucat de Pid’jin pentru că, la un moment dat, ne-am dat seama că eu desenez şi Tudor e funny.”

Deşi conceptul a fost iniţial unul improvizat, pe parcurs băieţii i-au descoperit noi înţelesuri.

„Contrastul good vs. evil, faptul că porumbeii albi sunt simbolul păcii, dar ai noştri aduc sfârşitul lumii… Însă partea asta logică a venit mai târziu.”

Întrebaţi dacă se regăsesc în vreun fel în personajele create, Eugen şi Tudor mărturisesc că se prea poate să existe anumite asemănări formale, în ciuda faptului că nu şi-au propus să se autoportretizeze. Oricum, „distrugerea lumii este misiunea celor doi porumbei şi este o misiune pe care o vor îndeplini. […] Suntem umilii cronicari ai unei realităţi obiective: Fredo şi Pid’jin lucrează asiduu pentru a aduce sfârşitul lumii.”

Eroii principali au o viaţă a lor, planificându-şi lovitura de graţie dată pământului, dari unele personaje secundare sunt inspirate din viaţă reală. Undeva acolo ni se pregăteşte ceva.

125 snow fight0003

118 asl pls0001

Fredo este personajul dominant, el având atât o personalitate mai puternică ,cât şi un succes mai mare la domnişoare (veveriţe, mai exact). Activitatea lui Pid’jin se concentrează mai mult pe cucerirea lumii decât pe cea a personajelor feminine, deşi veveriţa constituie şi pentru el un punct sensibil.

Umorul benzii desenate nu este dat numai de personaje şi de ironia existenţei lor, ci şi de fiecare situaţie în parte, cei doi rezolvându-şi conflictele sau problemele prin metode destul de neobişnuite. Întrebat de unde se nasc aceste situaţii, Eugen a răspuns :

„Idei sunt multe, totul e să poţi pune şaua pe ele. Pentru fiecare episod aruncăm la gunoi zeci de idei care sunt bune doar la suprafaţa.”

Acestea le vin de pretutindeni şi oricând, chiar dacă uneori se lasă aşteptate şi apar abia pe ultima sută de metri. Banda desenată trebuie actualizată în fiecare luni, iar fanii nu acceptă întârzieri.

Cei doi creatori sunt uşor reticenţi să se înhame la proiect cu normă întreagă, pentru simplul motiv că acest lucru ar atrage cu sine anumite compromisuri pe care nu ar acceptă să le facă. “Niciodata nu o să introducem reclamă în story – cel puţin nu la cerere. De exemplu Pid’Jin bea Laphroaig într-un episod, dar asta numai pentru că e whiskey-ul meu preferat.”

108 greenpeace0003

059 seaside wallpaper

„Fredo şi Pid’Jin” nu este un proiect menit să fie profitabil, lucru ce le acordă băieţilor libertate creativă deplină şi posibilitatea de a cere “sume obscene pentru orice proiect legat de brand”. Un alt beneficiu al acestui lucru este faptul că îşi pot permite să fie selectivi când vine vorba de vreo colaborare sau un proiect.

În rest, Tudor şi Eugen apreciază şi alte publicaţii online din domeniu: “În ultima vreme ne cam place Saturday Morning Breakfast Cereal. Şi See Mike Draw, plus clasicele, care sunt la noi pe site. ” Lucru ce e uşor de înţeles, având în vedere tipul de umor al publicaţiei lor. Lumea benzilor desenate online este una aflată în continuă dezvoltare, iar cei doi au prins momentul oportun să se lanseze pe o piaţă ce în România fusese până acum lăsată neexplorată.

Umorul va avea mereu deschidere într-o ţara a cărei singură consolare este să facă haz de necaz. Public există. Aşa că băieţi, luaţi creionul în mână şi puneţi-vă pe treabă!

Detalii despre proiect:

Fredo şi Pid’Jin sunt doi porumbei malefici, vedete ale benzii desenate cu acelasi nume. Pe data de 31 mai au implinit venerabila varsta de 4 ani.

Eugen Erhan şi Tudor Muscalu au preluat de curând Zelist.

Cu ocazia aniversărilor, în general băieţii organizează diverse concursuri cu premii. Majoritatea sunt sponsorizate de Adobe Romania.

Anunțuri

One response to “Cavalerii Apocalipsei sunt doi porumbei cinici – Fredo şi Pid’jin

  1. Pingback: Strangers on the Net » Premieră: librărie de BD în România

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s